Najnovšie články z kategórie Bicykel

Test: Bike GHOST HTX 5 LC - Rýchle, spoľahlivé HT-čko

Éra hardtailov určite nekončí a nie každý presedláva na celoodpružený bike. HT majú svoje výhody a tiež jazdím jeden z lepších kúskov, ktorý sa dá zaradiť do kategórie testovaného Ghostu s cenou tesne pod €2000. Pre vyznávačov rýchlych bikov, ktoré majú iba odpruženú prednú vidlicu je ponuka stále veľmi široká. Nemecká značka Ghost ponúka viacero modelov a v rámci redakčného testovania sme jazdili rýchly karbónový šíp osadený na výbave Shimano XT.
Biky fóristov: KELLYS Swag 30 - Za málo peňazí veľa muziky

Po dlhých rokoch strávených na downhille a po vážnejšom zranení som sa rozhodol, že skúsim disciplínu, ktorá sa často označuje ako skutočný význam bikingu - enduro. Po bikoch ako napr. Specialized Demo, Big Hit som sa pustil do hľadania enduro stroja, ktorý by mi čo najviac vyhovoval. Najprv som osedlal Santa Cruz Nomad, bol som síce spokojný, ale predsa len mal ešte 26”, ktoré sa k enduru úplne nehodia a tak som sa rozhodol, že to chce zmenu.
Test: Cestný bicykel Specialized Tarmac Elite 2015

Tento stroj je v podstate môj vlastný, a tak tento test je možné chápať aj trochu ako rubriku predstavenia bikov fóristov. V prvom rade sa chcem zamerať hlavne na svoje pocity po presedlaní zo staršieho hliníkového, ktorý mi robil spoločnosť dlhé roky. Dôvodom je tiež fakt, že sa nepovažujem za experta na test cestným bicyklov, väčšinu času som strávil jazdou iba na tých vlastných :).
Test: GHOST RIOT LT 6 LC - Hravý bike s výbornými jazdnými vlastnosťami

Na viac ako dva týždne sa mi naskytla možnosť jazdiť tento výnimočný stroj s kolesami 27,5“, ktorý v sebe spája výnimočný dizajn s rovnako výnimočnými jazdnými vlastnosťami. All-mountain bike s cenovkou tesne nad €4000, so zdvihmi 150/130, hmotnosťou okolo 12,5 kg. Počas testu dostal pekne zabrať a najazdili sme spolu viac ako 300 km. Niekedy bolo riadne prašno, ale RIOT okúsil aj slušné blato, keď sa počasie otočilo.
Pozvánka: Bike Camp Filipa Polca a pretek AIR DH Bachledka do Bachledovej doliny PR článok

Bike Camp v Bachledovej sa v komunite bikerov stal už malou tradíciou, toto leto sa pod vedením Filipa Polca v termíne 7 - 10. júla 2015 uskutoční už jeho piaty ročník. Na 4 dni sa v Ždiari stretnú fanúšikovia downhillu a endura, aby sa zdokonalili v jazdení, naučili novým trikom a zabavili s ľuďmi, ktorých spája nadšenie z rovnakého športu.
Dlhodobý test: Bike Specialized EPIC COMP CARBON 29 - Vyslovený maratónsky špeciál, ktorý sa presne trafil do štýlu môjho jazdenia

V jednom zo svojich starších článkov som porovnával 29 HT a 29 FS - ich výhody a nevýhody pre športové jazdenie. Nakoniec moja voľba padla v podstate na full a teraz by som rád prezentoval dlhodobejšie skúsenosti s bikom, ktorý o tom rozhodol. Reč je o modeli Epic od amerického Specialized, ktorý mi robí spoločnosť už druhú sezónu a za ten čas dostal naložené veru poriadne :).
Rady a tipy pri výbere cestného bicykla

Nie je cesťák ako cesťák. Pri určovaní správnej veľkosti si treba dávať pozor na viac aspektov, aby ste sa konečným výsledkom priblížili ku bicyklu presne na vašu mieru. V nasledujúcom článku sa pokúsime vypichnúť rady a zosumarizovať výber cestného bicykla nielen podľa vašej výšky, ale aj iných, často zabudnutých hľadísk.
Autonosič SUPERBones - Spoľahlivý a dizajnovo vydarený nosič bicyklov na auto PR článok

Autonosič SUPERBones - Spoľahlivý a dizajnovo vydarený nosič bicyklov na auto

Autonosič SUPERBones je najnovším členom a vlajkovou loďou, ktorý stojí na čele rodiny Bones nosičov na zadné dvere. Všetko, čo robí klasický Bones najpredávanejším zadným autonosičom na svete je tu. Avšak ešte viac intuitívny a ľahký na obsluhu.
Skúsenosti po viac ako roku jazdenia na fulle - Na čo by som sa pozeral, keby som kupoval ďalší

Nie je to tak dávno, čo som sa pohrával s myšlienkou „kúpiť si lepší bajk“. Najviac som sa pohrával s tým, že úplne zmením štýl a úroveň jazdenia. Práve prechod z HT na full-a mi to umožnil a spôsobil to, že z nadšeného polocyklistu s obyčajným bicyklom som sa zmenil na úplného bike závisláka, ktorý chodí domov pravidelne zadrístaný blatom od hlavy až po päty.
GHOST Lector ULC World Cup 2016 vyhral prestížne ocenenie za excelentný dizajn vysokej kvality  Red Dot: Product Design 2015 PR článok

GHOST Lector ULC World Cup 2016 vyhral prestížne ocenenie za excelentný dizajn vysokej kvality Red Dot: Product Design 2015

Precízne spracovanie a elegantný čierno biely dizajn zaujme vzhľadom aj výkonom. Lector ULC World Cup je jasným dôkazom inovatínosti a pokrokového prístupu k bicyklom z produkcie GHOST.
Novinka: Doživotná záruka už aj na bicykle GT - podrobné informácie ako na registráciu a podmienky pre jej uplatnenie

Pre bicykle Cannondale je už dlhé roky synonymom doživotná záruka a od modelového ročníku 2015 je dostupná doživotná záruka taktiež pre značku GT aj keď s mierne odlišnými podmienkami. Navyše celú kolekciu GT a Cannondale 2015 si môžete zakúpiť v MTBIKER Shope a staršie modely ponúkame v akciových cenách.
Test: ERASER 90 od KELLYS - Bike, ktorý si zamilujú vyznávači AM, Trail aj XC

Na pár dňové vyskúšanie sa mi dostal vlajkový model KELLYS, ktorý v sebe spája mnohé moderné trendy. Ľahký 27,5“ bike 160/160mm, pohon 1x11, úžasne nízka hmotnosť, vydarený dizajn a pritom priaznivá cena atakujúca hranicu €3000. Papierové predpoklady sa zdajú na výbornú, ale ako sa s ním naozaj jazdí?